W zestawieniu „Top 100 marek narodowych” opracowywanym corocznie przez londyńską firmę doradczą Brand Finance, Polska weszła do globalnej dwudziestki, a w Europie zajęła ósme miejsce, przy czym nasz wzrost był największy na świecie, bo 75- procentowy.  „Polska odnotowała największy procentowy skok w zestawieniu w dużej mierze dzięki prognozowanemu długotrwałemu wzrostowi PKB i temu, że nie została dotknięta recesją podczas kryzysu. Oczekuje się też pozytywnego oddziaływania turnieju EURO 2012 – Polska jako gospodarz zyskała w oczach zagranicy pod względem reputacji i narodowego image’u” – jak podaje raport Brand Finance. W ciągu roku wyprzedziliśmy m. in. Austrię, Tajwan, Belgię i Arabię Saudyjską. Raport jest opracowywany w oparciu o kryteria ekonomiczne, demograficzne i polityczne. Silna marka narodowa przyciąga inwestorów zagranicznych, stymuluje eksport i wychodzenie polskich firm na rynki światowe, zwiększa obroty z turystyki. Centralne położenie Polski w Europie, pracowici i dobrze wykształceni Polacy to dodatkowe argumenty budujące wartość Polski jako marki. Polska potrafi.

Przy okazji: podajemy link do strony Ministerstwa Gospodarki, gdzie są podane informacje o ciekawej inicjatywie pod nazwą Marka Polskiej Gospodarki (www.mg.gov.pl/Fundusz+UE/POIG/Marka+Polskiej+Gospodarki). Marka Polskiej gospodarki ma promować polskie produkty i polskich przedsiębiorców zagranicą. Polska Power!